Skip to content

Bent u bikini-proof?

mei 22, 2013

DOE DE TEST EN BEPAAL UW EIGEN GEZONDE GEWICHT
Beantwoord de volgende 3 blokken met vragen en ontdek welk type Gezond Gewicht het beste bij u past
NC GG [vragenlijst] v3.indd

SCORE VAN 1-5  (1 = helemaal niet van toepassing, 5 = volledig van toepassing)

De uitslag:

HOOGSTE SCORE IN BLOK 1:

HET LEKKERE TREK TYPE – NEW CARE GEZOND GEWICHT TYPE 1
Het lukt u niet om van de snelle koolhydraten (koekjes, frisdrank, snoep, chocolade, et cetera) af te blijven. De beruchte momenten op de dag zijn 11:00 uur, 16:00 uur en ’s avonds na het eten. Op deze momenten kunt u soms minder goed weerstand bieden aan deze zogenaamde ‘lekkere trek’. Wanneer u niet toegeeft aan deze behoefte, merkt u dat soms aan uw humeur.
Door wel snelle koolhydraten te eten, voelt u zich fysiek en emotioneel prettig. Tijdens spanning, vlak voor de menstruatie of rondom emotionele momenten of situaties heeft u ook de neiging meer van deze snelle koolhydraten te eten, omdat u zich hierdoor goed voelt. Helaas kunt u met deze voedingsmiddelen, die u buiten de maaltijden om eet, een teveel aan calorieën binnenkrijgen, waardoor u in gewicht aankomt. Door uw huidige voedingspatroon heeft u echter moeite om een dieet goed vol te houden. Door uw huidige voedingspatroon ‘moet’ u namelijk wel eten om u prettig en fi t te blijven voelen

HOOGSTE SCORE IN BLOK 2:

HET VAAK DIËTEN TYPE – NEW CARE GEZOND GEWICHT TYPE 2
U volgt al lange tijd een dieet of heeft gedurende lange tijd diëten gevolgd. Meestal is al op jonge leeftijd begonnen met het eerste dieet. Uw voedingspatroon bestaat uit relatief weinig calorieën en is bovendien tamelijk gezond.
In het verleden zijn (crash) diëten gevolgd die uw verbranding hebben verlaagd. Wanneer te weinig calorieën worden gegeten ten opzichte van de behoefte, gaat het lichaam de stofwisseling verlagen en spiermassa aanspreken. De calorieën die uw lichaam bespaart door deze verlaagde stofwisseling, worden als noodrantsoen opgeslagen als vetweefsel. Ook al valt u in dit geval af, uw relatieve vetpercentage blijft in verhouding tot uw spiermassa toch hoog.
HOOGSTE SCORE IN BLOK 3:

HET BLOEDDRUK, CHOLESTEROL EN EXTRA KILO’S TYPE – NEW CARE GEZOND GEWICHT TYPE 3
Naast het hebben van overgewicht verdient het behoud van een gezonde bloeddruk en een verantwoord cholesterolgehalte voor u ook de aandacht. Dit heeft vaak te maken met de huidige Westerse leefstijl. In dit geval speelt een onevenwichtige voeding, erfelijke aanleg, roken, stress-situaties, onvoldoende lichaamsbeweging en het gebruik van bepaalde medicijnen vaak een rol. Voedingsmiddelen die hieraan bijdragen zijn een hoog gebruik van suikers, geraffi neerde zetmeelrijke producten (witte pasta en rijst, pizza, et cetera), alcohol, verzadigde vetten, transvetzuren en een te lage inname van vezels.
Bij dit type is met name rond de middel sprake van overgewicht (bierbuik, peervormig fi guur). Bij mannen is dat een middelomtrek van 102 cm of meer en bij vrouwen van 88 cm of meer.

Bikinilijn vrouw luchtbed

KAG-nummer: 415-1211-1686

Advertenties

From → bijzonder, gezondheid

Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: